Het kan gebeuren dat sommige van je fotokaders plotseling geel zijn met een rode rand. Dit geeft aan dat de software de afbeelding niet meer kan vinden die er hoort te staan. Elke keer als je een foto in het fotoboek plaatst, wordt een kopie van de foto opgeslagen in de albummap van je boek. Als deze kopie niet meer in de albummap staat, toont de software een geel fotokader met daarin de tekst "Fotobestand kan niet gelezen worden...". Wanneer dit gebeurt, geeft de software aan dat het de afbeelding niet meer kan vinden en dient de afbeelding opnieuw te worden ingevoerd.
Om dit snel op te lossen, raden we je aan om deze stappen te volgen:
1. Klik in het tabblad linksboven op “Archief” en selecteer “Vorige versie”.
2. Klik vervolgens in het nieuwe menu dat verschijnt op 'Blader door alle versies'. Selecteer de datum voordat het probleem zich voordeed (je kunt de pijltoetsen gebruiken om door de versiehistorie te scrollen).
3. Klik op de versie die je wilt gebruiken en druk vervolgens op "Zet terug".
4. Dit zal de geselecteerde versie van het fotoboek laden.
Als dit niet werkt, vragen we je een reservekopie van het fotoboek te gebruiken als je het op een andere schijf hebt opgeslagen.
Om de foto's weer toe te voegen aan het albumbestand:
1. Zoek het fotoboek op je Mac.
2. Houd CTRL ingedrukt, klik op bestand en selecteer 'Toon pakketinhoud...' in het menu.
3. Hierdoor wordt het bestand als een map weergegeven. Je kunt nu de betreffende foto's naar deze map slepen.
4. De foto's verschijnen dan automatisch opnieuw in het fotoboek zodra het opnieuw wordt geopend.
Mocht dit het probleem niet oplossen, dan adviseren wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen je graag!
Werk je niet op een Mac? Vind dezelfde instructies voor:
- Offline bewerkingsprogramma Windows